§ 1
Postanowienia ogólne - Niniejszy Regulamin określa szczegółowe warunki korzystania przez konsumentówi przedsiębiorców z serwisu internetowego prowadzonego w domenie internetowej https://www.majsterok.pl oraz innych pod marką MajsterOk.
- MajsterOk, pośredniczyć w skontaktowaniu użytkownika serwisu z wykonawcą usługi rzemieślniczej, który współpracuje z serwisem. Użytkownik może za pośrednictwem serwisu składać zamówienia na kontakt z wykonawcą oferującym usługi rzemieślnicze opisane na stronie serwisu, m.in. usługi elektryka, hydraulika, informatyka, prace gazowe, grzewcze, murarskie, remontowe, montażowe, sprzątania, naprawy, prace ogrodnicze, pomoc w przeprowadzkach oraz inne prace domowe.
- Właścicielem serwisu internetowego MajsterOk jest firma R&V PROMIENISTA COMPANY SP ZOO.
- Regulamin stanowi spełnienie przez właściciela serwisu obowiązków informacyjnych, o których mowa w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r., w zakresie, w którym go dotyczy. Do konsumentów nie odnosi się §12 Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców.
- Kontakt z właścicielem serwisu internetowego MajsterOk możliwy jest:
1) telefonicznie pod numerem: +48 727 891 111;
2) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: majsterok.pl@gmail.com,
§ 2
Definicja
Dla celów niniejszego Regulaminu przyjmuje się następujące definicje:
Dane Osobowe - wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, w szczególności na podstawie takiego identyfikatora jak imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu;
Formularz Zamówienia – usługa świadczona drogą elektroniczną, interaktywny formularz dostępny w Serwisie umożliwiający złożenie Zamówienia na Kontakt z Wykonawcą;
Konsument - osoba fizyczna korzystająca lub zamierzająca skorzystać z Usługi bez bezpośredniego związku ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową;
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która skorzystała lub zamierza skorzystać z Usługi w związku ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową;
Regulamin – niniejszy regulamin określający warunki korzystania z serwisu MajsterOk;
Serwis; MajsterOk - platforma internetowa funkcjonująca w domenie
https://www.majsterok.pl oraz innych pod marką MajsterOk;
Kontakt – oferowana w Serwisie nieodpłatna usługa przekazania Użytkownikowi danych kontaktowych wyselekcjonowanego Wykonawcy;
Usługa Świadczona Drogą Elektroniczną – oferowana w Serwisie nieodpłatna usługa, świadczona za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania (Formularz Zamówienia);
Usługa – oferowana przez Wykonawcę usługa rzemieślnicza, na którą Użytkownik zgłosił zapotrzebowanie;
Użytkownik – Konsument lub Przedsiębiorca, który złożył lub zamierza złożyć zamówienie na Kontakt;
Wykonawca – współpracujący z Serwisem wykonawca usługi rzemieślniczej;
Zamówienie; Zamówienie Kontaktu z Wykonawcą - oświadczenie woli Użytkownika składane w Serwisie telefonicznie lub za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do uzyskania przez Użytkownika danych kontaktowych Wykonawcy w celu dostarczenia Użytkownikowi usługi rzemieślniczej oferowanej przez Wykonawcę.
§ 3
Dane Osobowe - Administratorem Danych Osobowych Użytkowników jest Serwis.
- Użytkownik udostępnia Serwisowi telefonicznie lub za pośrednictwem Formularza Zamówienia swój numer telefonu, ewentualnie też adres e-mail oraz tym samym wyraża zgodę na udostępnienie tych Danych Osobowych wyselekcjonowanym przez Serwis Wykonawcy. Administratorem udostępnionych w ten sposób Danych Osobowych Użytkownika jest również Wykonawca.
- Wszelkie informacje na temat przetwarzania Danych Osobowych Użytkowników znajdują się w Polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej Serwisu.
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania z Serwisu, w tym składania Zamówień na Kontakt z Wykonawcą niezbędne są:
1) urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet, np. komputer, tablet, smartfon;
2) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 50.0 lub wyższej, Internet Explorer w wersji 11.0 lub wyższej, Opera w wersji 35.0 lub wyższej, Google Chrome w wersji 48.0. lub wyższej, Safari w wersji 10.0 lub wyższej;
4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768;
5) włączona w przeglądarce internetowej obsługa plików cookies oraz javascript.
§ 5
Usługi Świadczone Drogą Elektroniczną
- W Serwisie dostępna jest następująca Usługa Świadczona Drogą Elektroniczną: Formularz Zamówienia, który świadczony jest nieodpłatnie, ma charakter jednorazowy i umożliwia Użytkownikowi złożenie Zamówienia na nieodpłatny kontakt z Wykonawcą oferującym usługi rzemieślnicze opisane na stronie serwisu, m.in. usługi elektryka, hydraulika, informatyka, prace gazowe, grzewcze, murarskie, remontowe, montażowe, sprzątania, naprawy, prace ogrodnicze, pomoc w przeprowadzkach oraz inne prace domowe.
- Reklamacje związane z Usługą Świadczoną Drogą Elektroniczną Użytkownik mogą dotyczyć m. in. nieprawidłowego działania Formularza Zamówienia, braku odpowiedzi na wysłany Formularz Zamówienia lub innych problemów związanych z Formularzem Zamówienia i można je składać:
1) telefonicznie pod numerem: +48 727 891 111;
2) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: majsterok.pl@gmail.com,
- W celu ułatwienia i szybszego rozpatrzenia reklamacji w opisie reklamacji Użytkownik powinien podać:
1) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości;
2) żądanie sposobu rozpatrzenia reklamacji;
3) dane kontaktowe składającego reklamację,
przy czym brak opisania reklamacji dokładnie w zalecany powyżej sposób nie wpływa na skuteczność jej złożenia.
- Ustosunkowanie się do reklamacji przez Serwis następuje niezwłocznie, nie później niżw terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Serwisuw powyższym terminie oznacza, że Serwis uznał reklamację za uzasadnioną.
- Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania poprzez Formularz Zamówienia treści o charakterze bezprawnym.
§ 6
Zasady składania Zamówień w Serwisie - Użytkownik może złożyć w Serwisie zamówienie na Kontakt, czyli otrzymanie danych kontaktowych Wykonawcy oferującego swoją usługę rzemieślniczą:
1) telefonicznie pod numerem +48 727 891 111 – w trakcie rozmowy należy podać swój numer telefonu oraz opisać problem i rodzaj poszukiwanej przez Użytkownika usługi rzemieślniczej;
2) za pośrednictwem Formularza Zamówienia – w polach do uzupełnienia należy podać swój numer telefonu oraz opisać problem i rodzaj poszukiwanej przez Użytkownika usługi rzemieślniczej.
- Użytkownik powinien możliwie szczegółowo i jak najdokładniej opisać problem i rodzaj poszukiwanej przez Użytkownika usługi rzemieślniczej.
- W przypadku zamówienia telefonicznego Serwis udostępnia Użytkownikowi w trakcie rozmowy dane kontaktowe Wykonawcy. Na życzenie Użytkownika dane kontaktowe Wykonawcy mogą zostać udostępnione także za pośrednictwem SMSa przesłanego na podany przez Użytkownika numer telefonu.
- W przypadku zamówienia wysłanego przez Użytkownika za pośrednictwem Formularza, Serwis wysyła dane kontaktowe wyselekcjonowanego Wykonawcy na podany przez Użytkownika numer telefonu.
- W Formularzu Zamówienia Użytkownik nie może zamieszczać żadnych treści obraźliwych, naruszających dobre obyczaje lub dobre imię osób trzecich.
§ 7
Warunki płatności
- Kontakt telefoniczny w celu złożenia zamówienia na Kontakt następuje za opłatą według stawek operatorów.
- Skorzystanie z Formularza Zamówienia jest nieodpłatne.
- Realizowany przez Serwis Kontakt, czyli udostępnienie Użytkownikowi danych kontaktowych Wykonawcy jest nieodpłatne.
- Jeżeli Użytkownik zdecyduje się skorzystać z Usługi oferowanej przez Wykonawcę, płatności za zrealizowaną Usługę są rozliczane bezpośrednio pomiędzy Użytkownikiem a Wykonawcą, na warunkach ustalonych z Wykonawcą. Serwis nie odpowiada za sposób, formę ani ostateczny koszt Usługi – są one uzgadniane bezpośrednio pomiędzy Użytkownikiem a Wykonawcą.
§ 8
Warunki świadczenia Usługi
- Klient jest uprawniony, ale nie zobowiązany, do skontaktowania się z Wykonawcą.
- Rozpoczęcie Usługi przez Wykonawcę następuje po uzgodnieniu pomiędzy Użytkownikiem a Wykonawcą, po akceptacji Wykonawcy przez Użytkownika.
- Wszelkie warunki umowy o świadczenie określonej Usługi, w tym miejsce, czas, rodzaj, zakres i cena świadczonej Usługi, zostaną uzgodnione przez Użytkownika z Wykonawcą. Serwis nie jest stroną umowy na wykonanie Usługi i nie jest upoważniony ani zobowiązany do ingerowania w stosunki umowne między Użytkownikiem a Wykonawcą.
- Serwis dołoży wszelkich starań w celu skontaktowania Użytkownika z Wykonawcą. W przypadku jednak złożenia Zamówienia na Kontakt, którego Serwis nie jest w stanie zrealizować ze względu na brak współpracującego z Serwisem Wykonawcy w danej dziedzinie lub jego niedostępność, Serwis niezwłocznie poinformuje Użytkownika o tym fakcie.
§ 9
Reklamacje i odpowiedzialność - W związku ze świadczeniem Usługi przez Wykonawcę, wszelkie reklamacje związane z wadami, niewykonaniem, nieterminowym lub nienależytym wykonaniem Usługi przez Wykonawcę lub szkodami wyrządzonymi Użytkownikowi lub osobom trzecim w związku z wykonaniem lub niewykonaniem Usługi, należy kierować wyłącznie do Wykonawcy.
- Serwis nie ponosi odpowiedzialności za wady, niewykonanie, nieterminowe lub nienależyte wykonanie Usługi przez Wykonawcę lub szkody wyrządzone Użytkownikowi lub osobom trzecim w związku z wykonaniem lub niewykonaniem Usługi. Serwis nie odpowiada za brak realizacji Zamówienia na Kontakt z przyczyn określonych w § 8 ust. 4.
§ 10
Odstąpienie od umowy z Wykonawcą lub jej rozwiązanie
W związku ze świadczeniem Usługi przez Wykonawcę, każdy zamiar odstąpienia od umowy zawartej z Wykonawcą lub jej rozwiązania powinien zostać zgłoszony przez Użytkownika bezpośrednio do Wykonawcy.
§ 11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur - Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.polubowne.uokik.gov.pl/;
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Do pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń należą:
1) w razie sporu o prawa majątkowe wynikłe z umów sprzedaży i świadczenia usług, wystąpienie
z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej;
2) wystąpienie z wnioskiem do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej o podjęcie działań mających na celu pozasądowe rozstrzygnięcie sporu na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
- Serwis wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązywanie sporów z Konsumentami. Poniżej znajdują się dane kontaktowe Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej:
Inspekcja Handlowa woj. mazowieckie
Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Warszawie
Henryka Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa.
- Zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich wszczyna się na wniosek Konsumenta lub przedsiębiorcy, złożony do wojewódzkiego inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę.
- Rejestr wszystkich podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich znajduje się pod następującym adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.
- Konsument może zwrócić się o bezpłatną pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów.
- Konsument może także uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nima Serwisem, korzystając z bezpłatnej pomocy organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Informacje na temat platformy ODR znajdują się m.in. pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php.
§ 12
Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców
- Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Przedsiębiorców i mają pierwszeństwo stosowania przed pozostałymi postanowieniami Regulaminu.
- Wszelkie reklamacje związane z Usługą Świadczoną Drogą Elektroniczną powinny być składane w terminie 7 dni od momentu zaistnienia podstawy do reklamacji. Niezawiadomienie Serwisu przez Przedsiębiorcę w wyżej opisany sposób będzie równoważne z utratą prawa do reklamacji. Odpowiedzialność Serwisu z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na podstawie art. 558 §1 Kodeksu cywilnego.
§ 13
Postanowienia końcowe - Serwis zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn,w szczególności zmiany przepisów prawa – w zakresie, w jakim zmiany te wpływają na realizację postanowień Regulaminu. O każdej zmianie Serwis poinformuje Użytkownika z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem poprzez zamieszczenie na stronie Serwisu stosownej informacji.
- W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu jakichkolwiek umów z Serwisem zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Użytkowników przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu. W szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na złożone Zamówienia na Kontakt z Wykonawcą.
- Postanowienia Regulaminu w żadnym wypadku nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy obowiązujących przepisów prawa. Wszelkie ewentualne wątpliwości powstałe na tle Regulaminu należy rozstrzygać na korzyść Konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminuz powyższymi przepisami, pierwszeństwo stosowania mają przepisy obowiązującego prawa